צור קשר עכשיו: 052-2628033
     
 
  אירועי  המרכז
  מתכונים  
  סיפורים מהקליניקה  
 
  מן העיתונות

תמונות 

מאמרים 

סרטונים 
 
 
ירקות מכילים שפע של ויטמינים, מינרלים נוגדי חימצון ואנזימים. חשוב לאכול ירקות בתחילת כל ארוחה כדי שהאנזימים שלהם יסייעו לפעולת העיכול וכדי למקסם את ספיגת הרכיבים שהם מכילים ומומלץ לאכול 8-12 מנות ירק ביום בכל הצבעים האפשריים- שני סלטים בשתי הארוחות העיקריות יענו על הצורך הזה בקלות. היכנסו למתכונים שלי וגלו רעיונות לסלטים מעניינים, טעימים ומזינים.
 

 
הצטרף לניוזלטר החודשי שלנו
 
ותיהנה בכל חודש ממידע חדש ובריא ומתכונים והמלצות לחיים בריאים יותר
 
 
 

מוצרי חלב- להתרחק או להתפנק?

"ארץ זבת חלב (צאן) ודבש"

חג השבועות המתקרב ובו נהוג לאכול מוצרי חלב, הוא הזדמנות ללבן את סוגיית מוצרי החלב בהקשר הבריאותי.

בתורה נכתב הפסוק "ארץ זבת חלב ודבש" מספר פעמים. רש"י פירש את המילה חלב כ "חלב עיזים"- ואכן במחקר שנעשה ב European Journal of Clinical Nutrition  נמצא שחלב צאן מוריד את ערכי הכולסטרול הרע, מכיל רכיבים אנטי דלקתיים, מגן מפני מחלות קרדיווסקולריות (של הלב), ומפני סרטן המעי הגס. בחלב צאן יש סידן שהכרחי לעצמות חזקות וגם סלניום ואבץ שהכרחי למערכת חיסון חזקה. כבשים ועיזים שניזונות מעשב- יניבו חלב עשיר בחומצת השומן אומגה שלוש שחשובה לבריאות הלב והמח. חשוב לצרוך מוצרי חלב צאן אורגניים על מנת להבטיח שהעיזים או הכבשים לא קיבלו אנטיביוטיקה והורמונים ושמוצריהן אכן מכילים אומגה 3 (ניתן להשיגם בבתי הטבע).

ואם מוצרי חלב צאן מומלצים (במידה), הרי שמוצרי חלב פרה זה כבר סיפור אחר לגמרי. אתם וודאי מכירים את הפרסומת הממליצה לצרוך "שלושה מוצרי חלב ליום". ובכן- פרסומת זו נולדה לאחר שרופא כירורג בשם ד"ר אריה אבני חשף את נזקי החלב לבריאות האדם וטיפל בהצלחה בבעיות בריאות שונות רק על ידי המלצה להפסיק צריכת מוצרי חלב. בעקבות ספר שהוא כתב בשם "שוטי החלב", הייתה ירידה במכירות מוצרי החלב, והיצרנים שנבהלו יצאו במסע פרסום כזה שמעודד את צריכת מוצרי החלב.

לעיתים, יש כתבות בעיתונות על חשיבות צריכת מוצרי חלב: שימו לב למי שכתב את הכתבה- בדרך כלל יהיה זה תזונאי או דיאטן שעובד אצל יצרניות החלב הגדולות.
האמת היא שהמחקרים הרציניים ונטולי האינטרסים מגלים יותר ויותר קשר בין צריכת מוצרי חלב למחלות שונות כגון: סוכרת נעורים, סוכרת מבוגרים, סרטן השד והערמונית, פצעי בגרות, פסוריאזיס, דלקות פרקים, אטופיק דרמטיטיס, דלקות מעי, ליחה כרונית ועוד.

מה מזיק במוצרי חלב פרה?
  1. הורמונים: כאשר הפרה נחלבת, היא נמצאת בשלב שבו גופה מפריש הרבה הורמונים. כשאדם צורך מוצרי חלב פרה, גופו מקבל את ההורמונים הללו ומגיב בחוסר איזון הורמונלי המתבטא בצורות שונות. מנסיוני הקליני ראיתי שנשים עם חוסר איזון הורמונלי ( כגון תופעות של גיל המעבר או PMS) התאזנו לאחר שהפסיקו לצרוך מוצרי חלב.
  2. אנטיביוטיקה: הפרה הישראלית היא הפרה המניבה ביותר בעולם. העומס על העטינים שלה גורם לדלקות קשות, מה שמצריך טיפולים באנטיביוטיקה שעוברת גם לחלב שלה ודרכו אל האדם הצורך אותו. מחקר אירופאי שנערך בשנת 2011 ובדק נוכחות רעלנים בחלב בשיטות מתקדמות מצא עד כ-20 סוגי כימיקלים, הורמונים ותרופות אנטיביוטיות בחלב הבקר! החשיפה התמידית לאנטיביוטיקה הינה פתח למערכת חיסונית חלשה, עיכול לקוי, קנדידה, סרטן, עמידות לאנטיביוטיקה ועוד.
  3. אפלטוקסינים: דו"ח השירותים הוטרינריים  שנערך ב 2011 מצא בדגימות חלב הבקר בישראל חריגות מהתקן לאפלטוקסינים, שהם רעלנים מסרטנים חזקים העמידים בפני פסטור.
  4. עיכול לקוי: כאשר צורכים חלב הגוף מפריש אנזים בשם לקטאז שמפרק את סוכר החלב-  אנזים זה קיים אצל תינוקות יונקים כדי שחלב האם יפורק כמו שצריך. עם הגיל הפרשת הלקטאז מתמעטת מאד והגוף לא מסוגל לעכל את החלב וזה מביא לתחושות של אי נוחות במערכת העיכול, כאבי ראש, פצעי בגרות, ליחה מרובה ועוד.
  5. חומציות גבוהה: החלב גורם לסביבה חומצית בגוף ועל כן גורם להפרשת סידן מהעצמות על מנת להבסיס חזרה את הדם (סידן הוא מינרל בסיסי). מחקרים מראים שבמדינות בהן האוכלוסיה צורכת יותר מוצרי חלב יש יותר מקרים של אוסטאופרוזיס ולהיפך, כלומר: לא רק שהחלב לא מספק סידן, אלא שהוא גורם לבזבוז של סידן מהעצמות!
רוצים סידן? תוכלו לקבלו בקלות מהמזונות הבאים: שומשום, טחינה משומשום מלא, שקדים, ברוקולי, כרוב, כרובית, לפת, פרג, סרדינים, קינואה, גרגרי חומוס, שעועית, פולי סויה, תאנים יבשות, תמרים, מולסה, קמח שיפון, זרעי צ'יה טחונים ועלים ירוקים. על מנת שהסידן יספג אין לשתות קפה/תה לאחר ארוחה כיוון שהקפאין מונע את ספיגת הסידן.

לסיום, אשתף אתכם בשיחה ממטופלת חדשה שהתקשרה אלי כדי לקבוע תור ואמרה לי שהיא חוששת שלא יהיה לה מה לאכול והיא מאד אוהבת מוצרי חלב אך מבינה מהמאמרים שלי שאני מתנגדת להם. ובכן- אני בעיקר מתנגדת למחלות, לכאבים, לתופעות לא נעימות ואם יש מזון שמוביל לחולי הרי שזהו תפקידי- להביא את כל המידע אודותיו והבחירה תמיד בידי הקורא/השומע/המטופל. ובכל מקרה אני תמיד דואגת לתחליפים טעימים ונותנת מתכונים כאילו חלביים אך מזינים (לעולם לא יצא ממני מטופל רעב ללא תחליפים טעימים ומזינים!).

בסדנאות שאני מעבירה אני מלמדת להכין גבינות בסגנונות שונים שמבוססות על קשיו/מקדמיה/שקדים וכדומה ועוגות בטעם חלבי ממש כך שאפשר עדיין ליהנות ממאכלים "חלביים" אך מזינים ובעיקר לא מזיקים ובאתר הזה תוכלו ליהנות ממתכונים של עוגת "גבינה" שוקולד, גלידות "חלביות", פשטידת פטריות "מוקרמת" ועוד מטעמים טבעוניים בטעם חלבי. 

ולגבי סדנאות בישול ואפיה בריאים גם בנושא הכנת מאכלי חלב טבעוניים ובנושאים אחרים- אתם יכולים לארגן קבוצה של לפחות 8 אנשים ואני בשמחה אעביר סדנה כזו בכל נושא שתבחרו (חייגו אלי על מנת לדעת על מגוון הנושאים ופרטים נוספים: 052-2628033).
 


 
 
 
 


 
 
052-2628033  |  therapecr@gmail.com  
   
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים